יום שלישי, 3 בפברואר 2009

הצעירים לא מ-פ-ח-ד-י-ם

אתמול היה עימות קל בין מועמדים לכנסת מטעם לליכוד, אותם אפשר לשייך לקבוצת "צעירי הליכוד" לבין היו"ר שלהם - בנימין נתניהו.
העימות היה על רקע מתקפה של המועמדים ציפי חוטובלי ושגיב אסולין נגד ישראל ביתנו, בנסיון לעצור את הסחף מהליכוד למפלגתו של ליברמן.
ציפי חוטובלי השתמשה בכישוריה הוורבליים המעולים והחדים, אותם הפגינה פעמים רבות בתוכנית "מועצת החכמים" (ובזכותם ובזכות הופעותיה שוכנעה על ידי נתניהו להצטרף לליכוד ולרוץ לכנסת) על מנת להלום בישראל ביתנו, למרות שמקומה בכנסת יחסית מובטח, בניגוד לאסולין שנמצא אי שם בעשיריה הרביעית.
אסולין, שהיה יו"ר התאחדות הסטודנטים בבאר שבע, כרת מספר בריתות עם פייגלין בפריימריס בליכוד ולכן סומן על ידי אנשי נתניהו כאחד מאנשי פייגלין, וכך גם מצא את עצמו במקום נמוך, וגם כעת, לפי תאוריית מחנה פייגלין, אין נתניהו מתאמץ מספיק כדי שאסולין ועוד נאמני פייגלין ששובצו בעשיריה הרביעית (כולל פייגלין עצמו) ימצאו את מקומם בכנסת.
נתניהו הגיב בזעם על מתקפות חוטובלי ואסולין נגד ישראל ביתנו ופרסם הודעה לפיה לליכוד אין דבר נגד ישראל ביתנו.
בכך נתניהו הזכיר לי את אותו ארוע אומלל בו פנה לקהל תומכיו ואמר "הם מ-פ-ח-ד-ים" . לא ברור לי ממי נתניהו מפחד? מאנשי העשיריה הרביעית שלו - פייגלין, אסולין ועוד כמה מהמורדים שמיררו לשרון את החיים? הוא פוחד מזה שישראל ביתנו תחבור לקדימה (וזה תסריט אפשרי) אחרי הבחירות אם הוא יתקוף אותה?
הגיע הזמן שהליכוד יודה שבמשך שנים על שנים הוא עשה טעות בכך שאיפשר למפלגות שכביכול מצויות מימינה לו, בראשן ש"ס וכיום גם ישראל ביתנו לתקוף ולנגוס מהמנדטים שלו, ולא עשה דבר וחצי דבר כדי למנוע את מעבר המנדטים. ממפלגה של 40 ומשהו מנדטים בשנות ה80, הליכוד מייחל היום ל35 מנדטים. אחרי הבחירות האלה הליכוד צריך לנצל את תשתית השטח העניפה שלו ולהחזיר לו את אותם מצביעים אבודים - אבל פעולה כזו צריכה להיות אינטסיבית ולהמשך במשך מספר שנים, ולא רק לפני הבחירות הבאות - אז זה יהיה מעט מדי ומאוחר מדי

אין תגובות: