יום ראשון, 7 בדצמבר 2008

משוואות דיפרנציאליות רגילות בפוליטיקה?

מי שטרח וקרא את הפוסט בו כתבתי עליי קרא עליי שני דברים:
1. אני ראש צוות פיתוח בחברת הייטק
2. הבטחתי לא רק לחבוט בפוליטיקאים, אלא גם לתת פדיבק כשצריך.

הפוסט הנוכחי יקשר בין שני הדברים.
למקצוע הנוכחי שלי הגעתי בראש ובראשונה בגלל אהבתי למחשבים , אבל גם בסופו של דבר בגלל המקום בו למדתי - הטכניון.
בטכניון יש שירות מצויין לסטודנטים - ספריית וידאו בה יש הקלטות של הרצאות של קורסים פופולריים.
אחד הקורסים המוקלטים הוא משוואות דיפרנציאליות רגילות - קורס חובה במתמטיקה שנלקח על ידי סטודנטים למדעי המחשב, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, פיזיקה, ואני בטוח ששכחתי עוד כמה. גדול המרצים בקורס (וגם זה שצילמו את הרצאותיו) הוא פרופסור דניאל הרשקוביץ.
בנוסף להיותו פרוספור, דניאל הרשקוביץ הוא רב (ולאחרונה נודע לי כי הוא אפילו רב השכונה בחיפה בה הוא גר), ואכן בחלק מהרצאותיו הוא משלב איכשהו חומרים מפרקי אבות, בצורה כזו שגם אנשים חילונים מובהקים (כמוני) נהנים לשמוע ולהשכיל.
קראתי השבוע שמפלגת הבית היהודי (המפלגה המאחדת את מולדת,תקומה, אח"י והמפד"ל) החליטה (באמצעות סוג של ועדה מסדרת) כי יו"ר המפלגה המאוחדת (ומי שיעמוד בראש הרשימה) לא יבחר מבין חברי הכנסת המכהנים. הבנתי כי למפלגה יש שלושה מועמדים עיקריים, וכי פרופסור הרשקוביץ הוא אחד מהם.
אמנם יש בי ביקורת על המהלך (אני עדיין נזכר ב"המלכת" אפי איתם בראשות המפד"ל, ומה זה גרם למפלגה הזו) אבל, מצד שני יש לתת גם לאנשים אשר עשו לביתם (ולא רק לביתם, כמו במקרה של פרופסור הרשקוביץ) הזדמנות להשתלב בפוליטיקה ולתרום גם בה.
אני באופן אישי מקווה שפרופסור הרשקוביץ יבחר לעמוד בראש המפלגה הנ"ל, מצד שני - חבל שמתוקף תפקידו החדש יהיה לו פחות זמן להרצות בפני הסטודנטים בטכניון.

אין תגובות: