יום ראשון, 7 בדצמבר 2008

קדימה לליכוד

אם איני טועה, היום , השמיני לחודש דצמבר 2008, נערכים הפריימריז לרשימת הליכוד בכנסת.
ברשימה זו ישנם מועמדים אשר מתמודדים ברשימה הארצית (דוגמת ח"כ יובל שטייניץ, ח"כ ארדן ועוד חברי כנסת מכהנים) וישנם מחוזות שונים, חלקם מחוזות גיאוגרפיים (לדוגמא, מחוז השרון ומישור החוף אליו הייתי משתייך אם הייתי חבר ליכוד) , וחלקם סקטוריאליים (המגזר הלא יהודי, ומגזר העולים).
ברור לכל כי יו"ר הליכוד , בנימין נתניהו מנהל בעצם שני קרבות מקבילים בפריימריז: הראשון נגד מועמדים שמריץ סילבן שלום (כגון הח"כ לשעבר גילה גמליאל ויו"ר התאחדות הסטודנטים לשעבר של אונ' בן גוריון שגיב אסולין) , והקרב השני מתנהל נגד אנשיו של פייגלין.
אני איני חסיד של פייגלין, יתרה מכך - כאשר אחד מבכירי חטיבה פוליטית במפלגה קורא לסרוב פקודה במלחמה (ואני מדבר על המקרה שבו מיכאל פועה , מנכ"ל "מנהיגות יהודית", החטיבה אותה מוביל פייגלין בליכוד, קרא לסרוב פקודה במלחמת לבנון השניה, בעקבות התבטאות של רה"מ אהוד אולמרט כי נצחון במלחמה ימנף את תוכנית ההתכנסות אותה הוא הגה) , בעיני זו פגיעה בערכים ציוניים ודמוקרטיים (צה"ל הוא הגף המגן על המדינה היהודית שהיא התגשמות החזון הציוני) ולאדם כזה אין מקום בליכוד. יהיו אשר יגידו כי בליכוד יש מקום למגוון דעות, ואני אשאל אותם - האם הם מוכנים לקלוט למשל את ראלב מג'דללה ממפלגת העבודה עם כל המחוז הערבי שלה , במידה ויבחר לפרוש ויחפש לעצמו בית אחר?
אם כך, לכאורה המטרה לחסום את אנשיו של פייגלין היא כשרה, ויש לחסום אותם בכל מחיר. השאלה האם המחיר הוא גם סליחה מאוד מאוד מאוד מהירה לאנשי קדימה.
על מחוז העולים מתמודדת אסיה בנטוב מטעמו של פייגלין - חברת ליכוד במשך למעלה מעשור, בניגוד לפייגלין שתפס טרמפ על המפלגה. מה לעשות ורעיונותיו של פייגלין (או אולי כמות מתפקדיו ) קסמו לה והיא החליטה לשתף איתו פעולה.
מולה מריץ נתניהו את ח"כ זאב אלקין מקדימה- עוף מוזר בפוליטיקה לדעתי : ח"כ אלקין הוא דוקטורנט (או שאולי כבר דוקטור) למתמטיקה, וריכז בקרב עולי חבר העמים החברים בליכוד את המאבק נגד תוכנית ההתנתקות בזמן עריכת משאל מתפקדי הליכוד. לא ברור לי כיצד אדם שהיה ממובילי המאבק נגד ההתנתקות מצא את עצמו בסופו של דבר בקדימה (אני אתקן את עצמי, בהחלט ברור לי כיצד הוא מצא את עצמו שם). ח"כ אלקין תמך בשר מופז בהתמודדות על ראשות קדימה, ואחרי ההפסד של מופז, היה לאחד התומכים הבודדים של מופז שלא השלים עם התוצאות והגיש עתירה נגדה.
לדעתי, במהלך זה ח"כ אלקין הקטין את סיכוייו להבחר משמעותית ברשימת קדימה, שגם ככה הסיכויים להבחר מטעמה קטנים יותר מאשר אלו שהיו בשנת 2006. הבין ח"כ אלקין את הטעות שעשה, והתחיל לחשוב מה לעשות. כנראה שדרך מקורביו בליכוד, הבין את המצוקה של יו"ר הליכוד נתניהו מול אנשי פייגלין במשבצת העולים, והשניים מצאו זה את זה. אלקין תמיד יוכל לנופף בהתנגדות שלו להתנתקות על כך שמבחינת הרקע האידאולוגי הוא "מתאים", ונתניהו? בשבילו זה לא ממש משנה, העיקר שאנשי פייגלין יהיו בחוץ, ושהוא יוכל להציג רשימת ימין-מרכז ולא רשימת ימין-ימין קיצוני.

אין תגובות: