יום חמישי, 25 בדצמבר 2008

כמה מילים טובות על אריה אלדד

קראתי לפני מספר דקות ידיעה באחד מאתרי החדשות כי ח"כ אורי אריאל (חבר הכנסת השני של תקומה באיחוד הלאומי, ועד היום המקום השלישי ברשימת הבית היהודי לכנסת) פורש מהבית היהודי וחובר לח"כ אריה אלדד.
אני חולק על ח"כ אלדד במגוון נושאים - ח"כ אלדד , למרות היותו תת אלוף במילואים (פרופ' אלדד היה קצין רפואה ראשי), כן תומך ותמך בסרוב פקודה בנושאים שקשורים לפינוי, ובשורה של צעדים כגון החזרת תעודת זהות של תושבים המועמדים לפינוי, ואלו דברים הפסולים בעיניי - יש להוציא את נושא האזרחות והשרות הצבא מחוץ למחלוקת הפוליטית.
למרות הדברים שכתבתי מקודם, לא ניתן להתכחש לעובדה שח"כ אלדד הוא אחד הפרלמנטרים היותר מוכשרים שיש לנו, אדם שחוקק חוקים שונים לרווחת הציבור, וכיו"ר הועדה למלחמה בשחיתות הוביל מלחמה חשובה בשחיתות הציבורית ביחד עם מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס. ח"כ אלדד גם דואג לציבור בוחריו, ונאמן למאבק של המתנחלים ביהודה ושומרון, וגם מי שלא שותף להשקפה שיש להשאיר את ההתנחלויות צריך לכבד אותו על דבקותו ברעיונותיו ותמיכה בציבור בוחריו, בניגוד למשל לאנשי ישראל ביתנו, שלמרות שזכו ב11 מנדטים בבחירות האחרונות לא עשו דבר וחצי דבר למען העולים - אם כבר נכנסו לממשלה, היתה להם האפשרות לדרוש את תיק הקליטה (היו מקרים בעבר ששרים זזו לתפקידים אחרים בעקבות הסכמים קואליציוניים, וכך היה ניתן גם להזיז את שר הקליטה) ולדאוג לציבור הבוחרים שלהם, אבל הם העדיפו להתרחק מהתיק הזה כמו מאש.
בנוסף, ח"כ אלדד הוא אחד מהבודדים שמגיב (ויחסית מהר) למיילים של אזרחים , גם כאלה שלא מסכימים עם דעותיו (כמוני).
שיתפתי את ח"כ אלדד בדאגה שלי לאחוז ההצבעה בבחירות לכנסת, וכי אני חושב להקים אתר בו יוצגו חברי כנסת מסיעות הבית השונות שהצטיינו בעבודתם וחוקקו חוקים לרווחת כולנו. ביקשתי את עזרתו של ח"כ אלדד בהרכבת רשימה של חברי כנסת מצטיינים מכל הסיעות. ח"כ אלדד היה ישר וציין שמות של חברי כנסת לא רק מהימין, אלא גם מהשמאל, ואפילו מהמפלגות הערביות! בנוסף אני זוכר לחיוב כיצד ח"כ אריה אלדד איחל ליריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו, להבחר לרשימת העבודה לכנסת , ואמר שהוא מעדיף שבצד השני של המפה יהיו אנשים אידאולוגים כמו יריב אופנהיימר, ולא אופורטוניסטים (ובכך רמז לברק , עמי איילון ולאחרים).
ח"כ אלדד מוביל היום את מפלגת התקווה (וכנראה שיוביל את מפלגת האיחוד הלאומי המוקמת מחדש) כאלטרנטיבה חילונית למפלגת הבית היהודי, וכאלטרנטיבה ימנית אמיתית לישראל ביתנו (שלדעתי לא יכולה להתקרא מפלגת ימין לאחר שבמשך מעל שנה תמכה בממשלת אולמרט בתמורה למשרד וירטואלי שפורק רגע אחרי שליברמן עזב את הממשלה). אני קורא טוקבקים של אנשים שמתלבטים אם להצביע לישראל ביתנו או למפלגת התקווה/האיחוד הלאומי בראשות פרופ' אלדד.
אני מקווה שבפוסט הקצר הזה פתרתי לאותם אנשים את ההתלבטות.

אין תגובות: