יום שבת, 27 בדצמבר 2008

כמה מלים על הפעולה בעזה וההסברה בעולם - חלק ב

בפוסט הקודם קשרתי בין הפעולה בעזה, לבין כשלים בהסברה הישראלית לגבי הסכסוך הישראלי-פלשתיני.
בחרתי באותו פוסט לחדד את הנקודה הזו, שכן ככל שמבצע "עופרת יצוקה" יתקדם ויחלוף זמן, כך יגבר הלחץ של העולם על ישראל, ולכן יש צורך במכונת הסברה משומנת היטב. הפסקת המבצע לפני הזמן עלולה להוביל אותנו למצב גרוע יותר מאשר לפני תחילת המבצע. הבטחתי שאשתף במספר רעיונות שחלפו במוחי ולכן אכתוב אותם כאן:
א. מספיק כבר לשלוח מינויים פוליטיים ומקורבים המתיימרים להיות דיפלומטיים איכותיים לפאנלים של תוכניות טלויזיה ורדיו מול העולם, אם אותם אנשים אינם יכולים לדבר אנגלית רהוטה, או לדבר בצורה רהוטה בשפת המקום. בישראל יש מהגרים ממרבית מדינות העולם, ויש להכשיר קבוצת דוברים רהוטים במשרד החוץ, שיוכלו בהתראה קצרה לצאת לשליחויות הסברה בעולם (או לפחות להגיב בצורה טלפונית על האירועים). אש"ף תמיד השכיל לשלוח נציגים שמדברים אנגלית רהוטה (לפחות ברמה של האנגלית של ביבי).
ב. כאשר נציגים של ישראל מציגים בעולם את הצד שלנו לגבי הסכסוך, יש לבוא עם קצת ידע בהסטוריה המקומית של כל מקום ומקום. אני בטוח שנוכל לרתום את ההסטוריה המקומית של כל מקום לטובתנו - ברצוני לתת דוגמא תוך שימוש באחת המדינות החשובות ביותר באיחוד האירופאי - גרמניה.

למי ששכח, הגרמנים העלו לשלטון את המפלגה הנאצית בבחירות דמוקרטיות לחלוטין שנערכו ב1933. למעשה, המפלגה הנאצית היתה המפלגה הגדולה ביותר, ואמנם לא קיבלה את רוב המושבים ברייכסטאג, אבל הצליחה להקים קואליציה ברשות היטלר, ותוך סידרה של תמרונים דרך הצעות חוק הצליחה להקים דיקטטורה בגרמניה. הציבור בגרמניה הצביע בהמוניו למפלגה זו לא בהכרח בגלל רגשות אנטישמיים , אלא בגלל יאוש מהפוליטיקה הקיימת. בעת הסברה בגרמניה יש לחשוף (תוך חשיפת עובדות מוצקות שיש לממשלת ישראל מידע עליהן) את הפרטים הבאים:
שלטון הפתח היה למעשה אחד המשטרים הערביים המושחתים ביותר שקמו מאז ומעולם. מרבית הסיוע העולמי לרשות (אין עוד הרבה איזורים בעולם שקיבלו סיוע כספי כל כך גדול. לשם השוואה - אזורי קרבות באפריקה כגון קונגו ודרפור קיבלו סכומים הקטנים בעשרות מונים) עברו לכיסי אנשי הפתח.
כתוצאה משחיתות זו, ומהעובדה שמצבו הכלכלי של הפלשתיני הממוצע רק הורע , ולא בגלל מחסומים של ישראל, אלא כי ממשלת פתח לא טרחה להקים איזורי תעשיה, לא דאגה ליעל את הבירוקרטיה, ולא השקיעה כסף בחינוך ובריאות, הצביע העם בהמוניו לאופוזיציה העיקרית לשלטון- חמאס. היום כל גרמני ממוצע מצטער על כך שאבותיו או אבות אבותיו הצביעו לנאצים , ואנחנו בטוחים שהיום הפלשתינים מצטערים על כך שהם בחרו חמאס. אך כמו שמבחינה הסטורית , בשל מעשי המשטר הנאצי מחוץ לגרמניה , נכפתה מלחמה על בעלות הברית , כך היום, בשל ירי בלתי פוסק מרצועת עזה , גם אחרי יציאת כוחות צה"ל מעזה ופינוי כל המתנחלים משם , נכפתה עלינו מלחמה. כשם שלאחר המלחמה בעלות הברית בראשות ארה"ב הגו את תוכנית מארשל לשיקום גרמניה, כך ישראל תסייע ככל הניתן בתוכנית שיקום לפלשתינים לאחר שתושג הכרעה במאבק בינינו לבין הפלשתינים.

ג. הפלשתינאים והעולם הערבי מדברים בשני קולות - מצד אחד, פניהם לשלום, ומצד שני הם מתארים את ישראל כלא פחות מבנו של השטן, ובכל הזדמנות הם מנסים ליצור דה לגיטימציה לקיומה של ישראל, וללגיטימיות התנועה הציונית, וגם מנסים לייצר דה לגיטימציה לאותם מנהיגים ישראלים מולם אחרי זה הם צריכים לשבת בשיחות מו"מ. אל לנו לחסוך את שבטנו ממנהיגי הפלשתינים. יש לצאת במסע הסברה נבחר לדה לגיטימציה של הפלשתינים ומנהיגיהם לאורך השנים: להזכיר כיצד סרבו לתוכנית החלוקה, כיצד חתן פרס הנובל לשלום יאסר ערפאת יזם מלחמה חדשה בשנת 2001, לחשוף שקרים של מנהיגי הפלשתינים , גם בשידור חי, וכך לקעקע את אמינותם: זכור לי כיצד "שגריר אשף באו"ם" אל קדווה (אחיינו של ערפאת) טען באחד מערבי חג המולד שישראל פוגעת בחגיגות בבית לחם והפסיקה את החשמל לעיר. לאותו שידור הצליח לעלות אחד מדוברי הממשלה , והציג תמונות חיות מבית לחם שמראות כיצד יש חשמל בעיר, ואין נוכחות צבאית מאסיבית, בניגוד לטענות הנציג הפלשתיני. כמו כן, זכור לי סרטון של הלוויה פלשתינית שצולם על ידי מזל"ט ישראלי. מעניין שברגע שהתקרב לאיזור מסוק קרב, ה"גופה" קמה מהאלונקה שנשאו אותה עליה והתחילה לברוח מאימת המסק"ר.

ד. יש להדגיש שאם גבולות הגזרה של "מלחמת החופש הפלשתינית" הם יהודה ושומרון - כל פעולה פלשתינית מצד עזה החופשית, שננקטה לאחר ההנתקות, היא פעולה בלתי לגיטימית, ויש להחשיבה כפעולת טרור לכל דבר, ולא כ"פעולה של צד הנלחם במלחמת חופש". כמו כן, ירי על אזרחים מחוץ לגבולות הגזרה של "מלחמת החופש הפלשתינית" הוא צעד טרור. יש להזכיר כיצד מחתרות ישראל (למעט אולי מקרה או שניים, כמו רצח ברנדוט) לא ביצעו פעולות מחוץ לגבולות הגזרה של ארץ ישראל.

ה. יש להזכיר כל פעם את השימוש הזוועתי של הפלשתינים בילדים במלחמה - הן כמגן אנושי, והן החינוך מגיל אפס להיות שאהיד. בזמן מבצע חומת מגן נתפסו תמונות של ילדים לובשים חגורות נפץ, או חגורות ועליהן רימונים או דינמיטים. יש לחשוף תמונות אלו בעולם לפחות באותה כמות בה נחשפה תמונתו השקרית של הילד מוחמד דורא שנטען כי נורה על ידי חיילי צה"ל במזיד. לגבי טענת הפלשתינים כי כל הפלשתינים מחוייבים למאבק הלאומי שלהם וגם הילדים רוצים לתרום, יש להזכיר כיצד היתה הוראה חד משמעית בהגנה ובפלמח לא לגייס ילדים מתחת לגיל 15, 16 - נכון, היו ילדים שזייפו את גילם האמיתי כדי להתגייס, אבל ככלל, הוראה זו נאכפה בקפדנות.

לדעתי חמשת הנקודות שציינתי מוסכמות על כל המפלגות הציוניות - ממר"צ משמאל ועד האיחוד הלאומי והבית היהודי מימין, ולכן מדיניות הסברה שמושתתת על הנקודות הנ"ל יכולה להיות חסינה בפני מהפכים בשלטון הישראלי.
הגיע הזמן לגמגם פחות ולדבר בצורה נחושה ורהוטה. הגיע הזמן למקצועיות ולא לחובבנות שנובעת מקשרים פוליטיים סבוכים. הגיע הזמן לעצור את הכשל שנמשך במשרד החוץ כבר עשרות שנים ותחת ההובלה של שרי חוץ מכל מפלגות השלטון.

אין תגובות: