יום שישי, 19 בדצמבר 2008

על הבחירות הממוחשבות בקדימה

שוב היה לי קצת לחץ בעבודה (איש הייטק, כבר אמרנו?) ולכן לא היה לי ממש זמן לכתוב פוסט מייד אחרי תוצאות הבחירות.
בקדימה מתגאים בעובדה שהם , בניגוד למפלגת העבודה והליכוד יודעים לנהל פריימריז כמו שצריך.
אכן, כל הכבוד לקדימה על הדרך בה נוהלו הפריימריז. יתכן ומטה הבחירות הפנימיות בקדימה הפריז קצת במקדמי הבטחון שלקח (הכתבים הפוליטיים השונים דיווחו איך הם ראו במו עיניהם כיצד במהלך יום ההצבעה הקלפיות מאויישות בעוד ועוד עמדות הצבעה), אבל בסופו של דבר מה שהציבור יזכור (אולי לא לזמן רב) זה את מבחן התוצאה.

עם זאת, יש לי מספר הערות לגבי תוצאות הבחירות:
א. לא הייתי מנסה להשוות בין דרך ניהול הבחירות הפנימיות לדרך ניהול המדינה. זה שקדימה יודעת לנהל יום בחירות פנימיות לא מעיד על היכולת של קדימה לנהל את המדינה.
ב. קדימה, בניגוד לעבודה והליכוד, היא לא מפלגה שנמצאת בחובות עצומים (מפלגת העבודה נמצאת בחובות כבר מאז בחירות 2003, אז המפלגה ירדה ל19 מנדטים , והליכוד נמצא בחובות בעקבות קריסתו בבחירות 2006, שנגרמה בין השאר בגלל פרישת 14 חברי כנסת לשם הקמת קדימה ונטילת יחידות המימון שלהם איתם) , ולכן יכלה לאפשר לעצמה לקחת מקדמי בטחון אולי מופרזים על מנת להבטיח את תקינות הבחירות.
ג. אחרי הכשלים בהתמודדות בפרמיימריז בין לבני, מופז , דיכטר ושטרית (שחייבו בסוף להאריך את זמן ההצבעה, והנצחון הדחוק של לבני) קדימה לא היתה יכולה לסבול עוד כשלים גפ בפריימריז לרשימתה לכנסת.

לסיכום, אציין שגם אני , כמו פרשנים אחרים, חושבים שהקרב בסופו של דבר יהיה אישי, בין לבני לנתניה. לדעתי האישית, זוהי חשיבה מוטעית של רוב הציבור, שכן יש לשפוט גם מי האנשים שישתלבו בהנהגת המדינה (אותי למשל מטרידה העובדה שכעת יש משבר כלכלי, ואני לא יודע מי מועמד הליכוד לתפקיד שר אוצר) ולכן יתכן וההתעסקות ברשימות ובפריימריז במפלגות השונות היתה קצת מוגזמת.

אין תגובות: